Wynajem kserokopiarek to usługa, z której wielu przedsiębiorców chętnie korzysta. Dzięki niej można zaoszczędzić pieniądze i zoptymalizować koszty prowadzenia działalności. Aby urządzenie działało poprawnie i efektywnie, wymaga regularnej konserwacji. Serwis oraz wszelkie prace techniczne zwykle obejmowany jest przez dany pakiet. Jak dbać o kserokopiarkę z wynajmu w codziennym użytku, by pozostała w doskonałym stanie?

Jak dbać o kserokopiarkę z wynajmu

Codzienne dbanie o stan urządzenia oznacza nie tylko kontrolę poziomu tuszu czy tonera oraz papieru. Konieczne jest również regularne sprawdzanie, czy nie występują żadne błędy systemowe lub problemy z działaniem urządzenia, jak na przykład poplamione wydruki czy pogniecione arkusze. Przed rozpoczęciem użytkowania warto sprawdzić, ile maksymalnie można wykonać kopii i skanów jednocześnie. Kserokopiarka, podobnie jak inne urządzenia biurowe, powinna być także chroniona przed skrajnymi temperaturami, wilgocią czy bezpośrednim działaniem słońca. Staraj się unikać picia kawy czy innych napoi w pobliżu. Postaw sprzęt w dobrze wentylowanym miejscu, gdzie będzie mógł bezpiecznie i skutecznie odprowadzać temperaturę.

Czyszczenie wynajmowanej kserokopiarki

Czyszczenie wynajmowanej kserokopiarki jest kluczowym elementem jej konserwacji. Urządzenie powinno być regularnie odkurzane, aby usunąć zalegający kurz mogący negatywnie wpłynąć na jego działanie. Warto również zwrócić uwagę na czyszczenie szklanej powierzchni skanera – powinna być ona zawsze czysta i wolna od smug. Warto mieć pod ręką neutralny środek, który nie zawiera benzenu, rozpuszczalników czy alkoholu. Najlepiej sprawdzi się lekko wilgotna, miękka ściereczka. Dzięki temu zachowasz wysoką jakość wydruków. Sprawdź, jak wiele możliwości wprowadza do firmy wynajęta kserokopiarka  – czyszczenie zajmie jedynie kilka chwil!

W przypadku wynajmu, wiele firm oferuje regularne serwisowanie urządzenia jako część umowy. Wówczas nie musisz martwić się o konieczność kupowania i samodzielnego montażu tonera czy uszkodzonych podzespołu. Jeżeli sprzęt się zepsuje, dedykowany pracownik usunie problem w 48 godzin lub dowiezie urządzenie zastępcze na czas naprawy.