Wielu współczesnych klientów nie zabiera na zakupy gotówki, możliwości opłacenia zakupy bezgotówkowo jest powszechnie udostępniana przez większość sprzedawców. Często bowiem zdarza się, że klienci wchodzą do sklepu, wracając z pracy lub podczas spaceru, gdy zainteresuje ich produkt na wystawie. Brak terminala płatniczego może zniechęcić klientów do zakupu, jednak, czy terminal w sklepie jest obowiązkowy?

Czy terminal w sklepie jest obowiązkowy?

Nowy Ład, który zagościł w Polsce w 2022 roku, nie ominął również kwestii płatności bezgotówkowych. Z wprowadzonych zmian wynika, że przedsiębiorca musi umożliwić płatność za wykonywaną usługę lub sprzedawany produkt w każdym miejscu, w którym wykonuje swoją działalność i to za pośrednictwem instrumentu płatniczego, o którym mówi Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych. Można by zatem uznać, że sklep bez terminala istnieć nie może, ale to nieprawda. Płatność bezgotówkowa może być bowiem realizowana poprzez przelew lub popularną ostatnimi czasu płatność blik. Co więcej, przepis ten nie dotyczy osób, których z nie obejmuje jeszcze obowiązek rejestracji przeprowadzanych transakcji przy pomocy kasy. Powstaje jedno pytanie, czy warto posiadać terminal płatniczy? W obliczu rosnącej konkurencji i coraz większych wymagań ze strony klienta, brak terminala w sklepie może znacznie obniżyć sprzedaż w danym punkcie.

Brak terminala w sklepie – co dalej?

Czy terminal w sklepie jest obowiązkowy? Z zasady nie, ponieważ przedsiębiorstwa, których dotyczą zmiany w przepisach, mogą umożliwić inną formę płatności bezgotówkowej. Jeśli jednak w swoim sklepie nie zapewnisz klientom takiej możliwości, naczelnik Urzędu Skarbowego może nałożyć na Ciebie sankcje pieniężne – nawet 5 000 zł. Zamiast ryzykować otrzymanie kary z urzędu lub utratę klientów, warto zapoznać się z rozwiązaniami, które obejmuje oferta urządzeń fiskalnych przygotowana przez zespół specjalistów z naszej firmy.